In de nacht van woensdag 21 op donderdag 22 november a.s. wijzigen wij het systeem van gebruikersrechten binnen Tommy 2.0
Op dit moment kennen we 3 hoofdgroepen binnen Tommy: administrator, financieel en medewerker. Per medewerker kunt u dan nog aangeven of er programma's wel of niet mogen worden gebruikt.
U kunt vanaf donderdag 22 november veel meer instellen. Bijvoorbeeld, u geeft bepaalde medewerkers alleen kijkrechten in bepaalde programma onderdelen. Andere medewerkers mogen bijvoorbeeld wel artikelen wijzigen maar geen nieuwe artikelen toevoegen enz.
Het zal mogelijk zijn zeer uitgebreide gebruikersprofielen aan te maken zodat u bij een nieuwe medewerker direct het goede profiel kunt koppelen zonder elke keer opnieuw aan te geven wat de medewerker wel of niet mag doen.
De huidige drie gebruikersgroepen zullen standaard worden overgezet.
Dat houdt in dat als u een medewerker heeft die binnen de groep Medewerkers valt, maar waarbij u extra heeft opgegeven dat hij/zij wel blokkeringen mag maken en bijvoorbeeld niet in het Callcenter mag werken, die extra regels vervallen. Het kan dus voorkomen dat medewerkers na de update van 22 november geen toegang (of juist wel) meer hebben tot bepaalde programma's.
Wanneer moet u actie ondernemen?
- U heeft medewerkers rechten ontnomen/verleend
- U wilt nieuwe gebruikersgroepen aanmaken of deze wijzigen
U kunt na de update direct beginnen met het aanmaken (of wijzigen) van de gebruikersprofielen.
Stap 1:
- Ga naar Management-Gebruikersgroepen
- Selecteer een groep (de groep Admin kan niet door u worden gewijzigd, deze groep heeft altijd alle mogelijke rechten)
- Klik rechtsbovenin op Rechten
Stap 2:
- Controleer per tab de standaard toegekende rechten
- Wijzig de rechten naar uw eigen wens door de vinkjes aan of uit te zetten
- Sommige vinkjes zijn alleen actief als in de tab Algemeen het hoofdonderdeel is aangevinkt. Bijvoorbeeld, als bij Algemeen geen vinkje staat bij 'Financieel' dan kunt u geen vinkjes zetten bij journaliseren in de tab 'Reserveringen'.
Stap 3:
Indien nodig kunt u extra groepen aanmaken, bijvoorbeeld Stagiairs, die hele andere rechten krijgen.
Klik hiervoor op de knop "Nieuw" in de gebruikersgroepen. U kunt de groep dan een omschrijving geven en per tab de gewenste rechten toekennen.
Stap 4:
Controleer in Management-Medewerkers of uw medewerkers in de juiste gebruikersgroep vallen.
Kleine algemene wijziging in het menu:
Vanaf nu vindt u de Omzetlijsten Verblijf, Locaties en Artikelen onder het menu Financieel.
Voor gebruikers met een superaccount:
U hoeft niet per account steeds opnieuw alle rechten toe te kennen. Het is mogelijk om de rechten vanuit het Superaccount te synchroniseren met de onderliggende accounts. Dit werkt als volgt:
- Log bij het Superaccount in als admin-gebruiker
- Ga naar Accounts en kies dan in het linkermenu voor Gebruikersgroepen
- Stel hier de rechten in zoals u ze wilt hebben
- Als de gebruikersgroep klaar is, klik dan rechtsbovenin op de button Synchroniseren
- Kies het account waarmee u de groep wilt synchroniseren
- Alle instellingen worden doorgekopieerd naar het gekozen account.
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.