30 juli:
- Vanaf nu is de blokkeringshistorie van een locatie op te vragen via het planbord. Klik hiervoor met de rechtermuis op een willekeurig leeg vakje in het planbord van de locatie. In het menu verschijnt dan de optie 'Blokkering historie'.
In de historie zie je wanneer en door wie een blokkering is gemaakt, gewijzigd of verwijderd.
(Het converteren van een blokkering naar boeking is voor Tommy hetzelfde als het verwijderen van een blokkering).
Let op: het is niet meer mogelijk een rechtermuisklik op het locatienummer te geven. Dit kan alleen nog in de planbordregels! - De functie 'wachtwoord vergeten' bij het inloggen is verbeterd. Het herstellen van het wachtwoord kan nu door ingave van uw e-mailadres of uw gebruikersnaam:
U ontvangt daarna een e-mail met een link waarmee het wachtwoord kan worden hersteld. Er zijn situaties waarin we geen herstellink kunnen opsturen. Bijvoorbeeld als de gebruikersnaam (of het e-mailadres) vaker voorkomt binnen ons systeem. Een goed voorbeeld is de gebruikersnaam 'Receptie' Die wordt door veel Tommy gebruikers gebruikt. In dat geval kunt u contact opnemen met onze servicedesk. Zij zullen dan het wachtwoord voor u aanpassen en tevens het advies geven om uw gebruikersnaam meer uniek te maken. - Probleem opgelost in de i-Cal functionaliteit waarbij op een wisseldag een dubbele UID werd uitgegeven.
- Probleem opgelost waarbij een gast (of locatie) niet werd gevonden bij het zoeken vanuit het dashboard. (Dit gebeurde alleen bij accounts waarbij de nieuwe zoekfunctie actief is.)
Bij het zoeken toonden we maximaal 100 zoekresultaten. Maar, het gebeurde vaak dat er veel meer matches waren. Denk bijvoorbeeld aan het zoeken op de naam 'Berg'. Dit kan voorkomen in de persoonsnamen, de velden voor adres, woonplaats én in de locatienamen. Zo ontstonden er al snel meer dan 100 zoekresultaten. En alleen de eerste 100 werden getoond. Vandaar dat het zoeken zo nu en dan niet leek te lukken.
We hebben nu 2 veranderingen doorgevoerd:
- Er worden nu maximaal 500 zoekresultaten getoond
- Het is mogelijk aan te geven of u wilt zoeken op alleen de naam, het adres of de locatie. Hierdoor kunt u meer concreet aangeven hoe u wilt zoeken en zullen de resultaten completer zijn.
- In het overzicht Rapportage-Betalingen worden nu ook terugbetalingen vermeld.
- Als er in het basisbestand Grootboeken een nieuwe omzetrekening wordt toegevoegd, dan is het vanaf nu niet meer mogelijk deze op te slaan zonder BTW tarief eraan te koppelen. Als er geen BTW van toepassing is op de omzetrekening, dan kiest u hiervoor het 0 tarief.
- Verbetering Engelse vertaling persoonscategorieën in de matrix.
21 juli:
- Verbetering scrolling op mobiele apparaten. De aanpassingen zijn op diverse plaatsen gedaan zodat het boekingsoverzicht, planbord en dashboard weer goed functioneren.
- In een aantal landen wordt er korting op de omzetbelasting gegeven ter compensatie van de verliezen door de Corona situatie. Het is vanaf nu mogelijk het BTW percentage tijdelijk aan te passen. Zie hier de uitgebreide handleiding
- Bij het de annuleringstemplate kan nu ook een bijlage worden verstuurd. Koppel hiervoor eerst de bijlage aan de template via het basisbestand Accommodaties:
- Toegangscontrole: verbetering in de doorgifte van het maximaal aantal kentekens.
- Probleem opgelost waarbij een foutmelding werd gegeven bij het kopiëren van prijsperioden.
- Uitlijning van reserveringsfactuur verbeterd bij reserveringen met meerdere locaties.
17 juli:
- Bij het aanpassen van de verblijfsperiode in een reservering, kan de aankomst- en vertrekdatum nu ook worden ingetypt (in plaats van gebruik te maken van de kalenders).
- Het is vanaf nu mogelijk in te stellen dat gebruikers hun wachtwoord verplicht moeten aanpassen na een aantal dagen. Ga hiervoor naar Management-Diversen en vul het aantal dagen in:
- Arrangementen kunnen niet meer worden verwijderd uit het basisbestand Arrangementen als er nog reserveringen in de toekomst zijn die op dit arrangement zijn geboekt.
- Probleem opgelost waarbij in de bulkverwerking geen einddatum kon worden geselecteerd.
- Aanvullingen diverse Franse en Zweedse vertalingen.
- Verbetering in browsercontrole op mobiele devices.
7 juli:
- Wij geven nu een extra waarschuwing voor het geven van de status 'vertrokken', via het dashboard, Quick view en vanuit de boeking zelf:
- Probleem opgelost met betrekking tot het toevoegen van contracten en artikelen op contracten
- Via de MijnOmgeving gasten kunnen nu ook kentekens worden geregistreerd, in combinatie met een toegangscontrole-systeem.
- Bij touroperator boekingen worden er geen foutmeldingen meer afgegeven wanneer het registeren van het kenteken als verplicht is ingesteld. Het veld kenteken is nu voor de backoffice en internet verplicht, maar niet voor overige kanalen. Hierdoor kunnen boekingen alsnog succesvol worden ingeschoten, wanneer het kenteken ontbreekt via de touroperator.
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.