24 september:
- Security update voor het kassaprogramma. Mocht u problemen ondervinden bij het inloggen in de kassa, ververs dan uw browsergeheugen door de toetscombinatie CTRL+F5 in te drukken.
- In het overzicht Reserveringen zijn diverse aanpassingen gedaan:
-
- De laadtijd van het overzicht is verbeterd.
- De laatst gebruikte selectie wordt opgeslagen.
- De kolom van de geselecteerde datum heeft een markeerkleur gekregen.
- De reserveringsdatum wordt in het scherm getoond
- Verbeterde weergave van het boekingsnummer
- De annuleringsdatum wordt getoond
- Verbeterde oplopende en aflopende sortering in diverse kolommen
- Bij het zoeken moet verplicht een begin- en einddatum worden opgegeven of een boekingsnummer.
- Bij afdruk naar printer of naar excel moet er nu verplicht een datumselectie worden opgegeven. Op deze manier voorkomen we dat er per ongeluk te grote selecties worden afgedrukt.
-
- De postcodekoppeling werkt nu ook bij het wijzigen van een adres in het overzicht Personen.
- Verbetering afdruk leestekens in de reserverings- en gastenopmerkingen bij de aankomst- en vertreklijsten.
- Verbetering in de afdruk van verblijfskosten die berekend worden op basis van het aantal m2's. Als er geen vaste basisprijs is drukken we vanaf nu de berekening als volgt af:
Er wordt dus geen basisprijs van €0,00 meer afgedrukt en het woord 'surplus' is vervallen. Als er wel een basisprijs is verandert er niets aan deze afdruk. - Probleem opgelost waarbij er geen preview van de template getoond werd in Management-Templates.
- Probleem opgelost waarbij er geen informatie te zien was in Management-Rapportage automatische processen.
- In het overzicht Rapportage hebben we de weergave van het aantal verbeterd voor artikelen die op basis van het aantal personen worden berekend.
- Probleem opgelost waarbij het niet mogelijk was in kentekens te bladeren bij boekingen met meerdere locaties. Dit geldt ook voor Personen indelen en het bladere in de gebruikersgroepen (Management).
- In het planbord, bij de functie 'Eigenaar', worden nu ook contractsoorten getoond:
- Verbetering weergave van het nog te betalen, of terug te betalen bedrag in de sectie Betalingen van het boekingsoverzicht. Ten eerste hebben we dat bedrag direct onder de reeds betaalde bedragen gezet en ten tweede geven we nu ook aan dat er niets meer betaalt hoeft te worden.
- Bij het boeken in de backoffice tonen we een waarschuwing als er meer personen worden geboekt dan zijn toegestaan in de accommodatie. Bij boekingen van meerdere accommodaties/locaties kijken we hiervoor naar het totaal aantal personen dat is toegestaan.
- In de online boekingswidget worden foutmeldingen nu duidelijker getoond. Ze staan op een vaste positie en vallen over het boekingsscherm heen, zodat de gast duidelijk ziet dat hij is vergeten iets in te vullen.
17 september:
- Het Overzicht Legionella kan nu ook naar Excel worden geëxporteerd. Per locatie wordt er een tabblad aangemaakt zodat er een legionelladossier per locatie ontstaat.
- Probleem opgelost waarbij het callcenter niet wordt geladen.
- Probleem opgelost waarbij blokkeringen niet geconverteerd konden worden.
- Verbeteringen doorgevoerd in het personenscherm bij het splitsen van een boeking.
- Verbeteringen doorgevoerd t.b.v. het afdrukken van leestekens.
- Probleem verholpen waarbij in de statistiek Bezetting het verkeerde aantal locaties getoond werd op het moment dat de selectiedag gelijk was aan de systeemdatum.
- In de tab 'Geavanceerd' van het boekingsprogramma is een schuifbalk toegevoegd bij de reserveringskenmerken:
10 september:
- We hebben voor zakelijke personen de aanhef 'Bedrijf' toegevoegd. Als u voor deze aanhef kiest drukken we in de template 'Geachte heer, mevrouw,' af zonder toevoeging van een naam. Op deze manier kan de aanhef 'Bedrijf' gebruikt worden voor alle bedrijfsvormen.
- Verbetering afdruk locatienummers van voorkeurboekingen bij boekingen met een arrangement + aanvullend verblijf.
- Probleem opgelost waar bij boekingen, die gemaakt zijn via het converteren van een blokkering, geen afwijkende verblijfskosten kunnen worden ingegeven.
- Er zijn enkele verbeteringen in de lay-out van de prijstabellen gedaan. Deze hebben verder geen invloed op de werking hiervan.
- We hebben de financiële overzichten 'Transacties' en 'Kassatransacties' samengevoegd tot 1 overzicht. Via de checkbox kunt u aangeven dat u alleen de kassastransacties wilt zien (t.b.v. uw kas afsluiting).
Kassa transacties kunnen hierdoor ook worden afgedrukt, of naar Excel worden geëxporteerd.
Daarnaast krijgt elke transactie vanaf 1 januari 2020 een volgnummer. Dit volgnummer wordt standaard afgedrukt op de lijst en in het Excelbestand.
Het oude overzicht 'kassa transacties' is vanaf nu uit het menu verwijderd. - In Overzichten-Personen blijft nu automatisch de laatst gemaakte selectie (keuze tussen Alle/Gasten/Eigenaren/Leden) staan.
Deze instelling wordt per account, per gebruiker en per computer vastgelegd. Dus als u inlogt met uw gebruikersnaam op computer A dan kunt u daar bijvoorbeeld 'Gasten' als keuze instellen
en op computer B kunt u 'Eigenaren' als keuze instellen.
Dit is de opmaat naar een serie aanpassingen in andere overzichten waarbij ook de laatst gemaakte selectie blijft staan. Deze aanpassingen volgen in de komende weken.
Het vastleggen gaat automatisch. Mocht u, om wat voor reden dan ook, de instellingen willen wissen kies dan in het menu Persoonlijk voor "Tommy cache verwijderen".
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.