Wanneer de gast een geslaagde pinbetaling doet (vanuit factuur/boeking in Tommy) of vanuit de kassa, maar de betaling niet in Tommy geregistreerd wordt, controleer dan de volgende zaken:.
1. Is de betaling wel bij Pay.nl ontvangen? Controleer hiervoor de transacties in het account van Pay.nl.
Nee? Dan is de betaling waarschijnlijk toch niet geslaagd. Vraag de gast om een betaalbewijs.
Ja? Zie punt 2 voor mogelijke oorzaken.
2. Oorzaken dat een betaling niet in Tommy verwerkt wordt, maar wel bij Pay.nl
a. In het geval van een verkoop via de kassa die gepind wordt, wordt er niet op ‘transactie afronden’ geklikt. Pas nadat er geklikt op 'transactie afronden, wordt de betaling in Tommy geregistreerd.
b. In het geval van het betalen van een factuur in Tommy, dat er een proforma factuur wordt afgerekend.
Aan een proforma factuur kunnen geen betalingen toegevoegd worden. De pro forma factuur dient eerst definitief gemaakt te worden en daarna kan de betaling toegevoegd worden.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.