De Mijn Omgeving Eigenaren en de Mijn Omgeving Gasten zijn aparte modules die u kunt toevoegen aan uw Tommy licentie.
U kunt vanuit het overzicht Personen eigenaren en gasten toegang geven tot de mijn omgeving. Kies daarvoor een van de opties bij de functie 'Mijn omgeving' bovenin het scherm. Bij elke handeling zal de status bij de regel 'Toegang mijn omgeving' wijzigen zodat u altijd kunt zien wat er aan de hand is op het moment dat er iemand problemen heeft met inloggen.
Eigenaren
- Als een eigenaar nog niet eerder een uitnodiging heeft gehad is de status bij Toegang Mijn omgeving 'Nee' . U klikt op ' Verleen Toegang'. De status bij Toegang Mijn omgeving wijzigt naar Ja (Geen wachtwoord)
- U klikt daarna op Uitnodiging versturen. De status bij Toegang Mijn omgeving wijzigt naar Ja. De eigenaar ontvangt een e-mail met zijn inloggegevens.
- Het is mogelijk eigenaren tijdelijk te blokkeren. Klik daarvoor op 'Blokkeer toegang' . De status bij Toegang Mijn omgeving wijzigt naar Ja (Geblokkeerd). De eigenaar kan niet meer inloggen.
Dit is op te heffen door op ' Verleen toegang' te klikken. De status bij Toegang Mijn omgeving wijzigt weer naar Ja. - Een andere mogelijkheid is de volledige toegang te verwijderen. Klik daarvoor op ' Verwijder toegang'. De status bij Toegang Mijn omgeving wijzigt naar Nee. De toegang en het wachtwoord van de eigenaar wordt volledig verwijderd uit het systeem. Als de eigenaar weer toegang moet krijgen herhaalt u stap 1 en 2.
- Het wachtwoord kan ook gereset worden. Dit kunt u doen via 'Reset wachtwoord' en de eigenaar kan dit zelf doen bij het inlogscherm van de Mijn Omgeving door op ' Wachtwoord vergeten' te klikken.
In beide gevallen wordt de status bij Toegang Mijn omgeving (Reset wachtwoord). Zodra de eigenaar zijn wachtwoord heeft aangepast, wijzigt dit weer naar Ja.
Belangrijk:
Een wachtwoord kan niet online worden gereset als het e-mailadres meerdere keren voorkomt in uw account. Waarschijnlijk komt de persoon dan meerdere keren in het bestand voor. Voeg de personen dan samen of wijzig het e-mailadres.
Gasten
- De gast kan op twee manieren een uitnodiging krijgen voor de Mijn Omgeving: via een link in de reserveringsbevestiging of via een uitnodiging die u via bovenstaande knoppen verstuurt.
- Als een uitnodiging is verstuurd, verandert de status van Toegang Mijn omgeving naar Ja (Reset wachtwoord).
- Als de gast zijn wachtwoord heeft ingesteld verandert de status naar Ja.
- Als de gast zelf een wachtwoord reset aanvraagt (of er wordt er een verstuurd vanuit Tommy) dan verandert de status naar Ja (Reset aangevraagd). Hij ontvangt een reset mail.
- Het is mogelijk gasten tijdelijk te blokkeren. Klik daarvoor op 'Blokkeer toegang' . De status bij Toegang Mijn omgeving wijzigt naar Ja (Geblokkeerd). De gast kan niet meer inloggen.
Dit is op te heffen door op ' Verleen toegang' te klikken. De status bij Toegang Mijn omgeving wijzigt weer naar Ja. - Een andere mogelijkheid is de volledige toegang te verwijderen. Klik daarvoor op ' Verwijder toegang'. De status bij Toegang Mijn omgeving wijzigt naar Nee. De toegang en het wachtwoord van de gast wordt volledig verwijderd uit het systeem. Als de gast weer toegang moet krijgen klikt u eerst op Verleen Toegang en stuurt u daarna een nieuwe uitnodiging.
- Het wachtwoord kan ook gereset worden. Dit kunt u doen via 'Reset wachtwoord'. De gast kan dit zelf doen bij het inlogscherm van de Mijn Omgeving door op ' Wachtwoord vergeten' te klikken.
In beide gevallen wordt de status bij Toegang Mijn omgeving (Reset wachtwoord). Zodra de gast zijn wachtwoord heeft aangepast, wijzigt dit weer naar Ja.
Belangrijk:
Een wachtwoord kan niet online worden gereset als het e-mailadres meerdere keren voorkomt in uw account. Waarschijnlijk komt de persoon dan meerdere keren in het bestand voor. Voeg de personen dan samen of wijzig het e-mailadres.
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.