Een overzicht van de meest gestelde vragen over het gebruik, instellen en uitbreiden van jouw AI-chat via QBud.
👤 Hoe krijg ik toegang tot het extranet om chats in te kunnen zien?
📍 https://tomm.qbud.ai
Als gebruiker ontvang je een unieke inloglink van je consultant of supportteam. Via deze link kun je inloggen en toegang krijgen tot het extranet, waar je onder andere live chats en andere gegevens kunt inzien.
🔗 Moet de embed link opnieuw geïntegreerd worden door de webbouwer bij migratie naar TOMM of activeren van Zoek & Boek?
📍 Quick Actions – Demo & Embed Link
Nee, de embed link blijft hetzelfde bij zowel de migratie naar TOMM als het activeren van Zoek & Boek. De embed hoeft niet opnieuw geïntegreerd te worden door je webbouwer.
Let op: Het activeren van Zoek & Boek moet wel apart worden geregeld door je consultant.
🧠 Op welk AI-model draait de tool? Kan ik dit zelf aanpassen?
📍 Basics
De AI draait standaard op GPT-4.1. Mocht dit model tijdelijk niet beschikbaar zijn, dan schakelt de tool automatisch over naar Claude of Gemini om continuïteit te waarborgen.
Het aanpassen van het model is niet nodig en niet wenselijk – dit wordt automatisch gemanaged.
🗣️ Welke talen spreekt de AI-tool?
📍 Basics
De AI-tool spreekt alle talen van de wereld. De tool volgt automatisch de taalinstelling van de browser, maar je kunt ook de begroetingstaal instellen.
📍 Assistants > Input > Security
Je consultant kan domeinen toevoegen voor bijvoorbeeld je Duitse of Engelse pagina’s, zodat de AI daar ook in de juiste taal actief is.
🎨 Kan ik de chat-widget aanpassen aan mijn huisstijl?
📍 Assistants > Input > Basics
Ja, je kunt zelf de kleur van de widget instellen en bepalen waar deze op je website verschijnt (bijvoorbeeld links of rechts onderin).
📅 Kan ik Zoek & Boek activeren in mijn AI-tool?
Ja, dit wordt vanaf mei 2025 beschikbaar als extra module. Vraag je consultant om dit voor je te activeren.
📂 Kan ik vaste teksten meegeven aan de AI, zoals openingstijden, vacatures of adres?
📍 Assistants > Input > Text
Ja, hier kun je belangrijke informatie toevoegen zoals je adres, openingstijden, uitstaande vacatures of andere vaste tekstcomponenten.
📎 Waar kan ik bijlagen toevoegen?
📍 Assistants > Input > Files
Bestanden die hier worden geüpload, krijgen een publieke URL en zijn toegankelijk via het web. Denk aan menu’s, brochures of pdf’s die de AI kan gebruiken bij het beantwoorden van vragen.
💬 Waar geef ik veelgestelde vragen (FAQ) op?
📍 Assistants > Input > FAQ
Hier voeg je zelf veelgestelde vragen toe. De AI gebruikt deze input om sneller en correcter te reageren.
📊 Waar kan ik data en inzichten bekijken over het gebruik van de AI-tool?
📍 Analytics (in het hoofd menu)
In het onderdeel Analytics zie je:
– Aantal verzonden berichten en chats per dag, week of maand
– Inzichten over waar de vragen generiek over gaan (categorieën)
Ideaal om te monitoren wat er speelt en waar je kunt optimaliseren.
🔗 Kan de AI verwijzen naar WhatsApp, telefoon of andere hulp?
📍 Flows via QBud – vraag je consultant
Ja, als de gast er niet uitkomt, kan de AI via een flow doorverwijzen naar WhatsApp, een telefoonnummer of contactformulier.
👀 Waar kan ik live chats inzien?
📍 Quick Actions > To Chats
In deze sectie kun je alle live en afgeronde gesprekken inzien.
⚠️ Je kunt niet live ingrijpen in het gesprek.
🕒 Is de chat 24/7 beschikbaar?
Ja, de AI-chat is 24/7 beschikbaar voor je gast. Er is dus altijd iemand beschikbaar – zelfs buiten openingstijden.
📝 Hoe geef ik feedback op een AI-antwoord?
📍 Quick Actions > Copy Demo Link
Via de demo link van de AI kun je antwoorden testen. Je geeft eenvoudig feedback door een smiley te kiezen of een opmerking achter te laten.
De feedbackfunctie is beschikbaar in de demo-omgeving. Qbud wordt direct op de hoogte gebracht omdat er een lampje gaat branden bij je account. We verwachten dat er na het testen geen bijzonderheden zijn.
Let op: Als je later nog zaken tegenkomt, zoals extra vragen, bijlagen, FAQ’s of URL-verwijzingen die moeten worden toegevoegd, kun je dit aangeven.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.