Met de Rapportage kunt u overzichten uit Tommy halen zoals ú ze gepresenteerd wilt hebben.
U kunt kiezen tussen een rapportage over uw reserveringen een rapportage over uw (losse) facturen, uw persoonsgegeven of de betalingen enz.
RESERVERINGEN
Via deze rapportage kunt u allerlei gegevens exporteren naar Excel. Al deze gegevens hebben betrekking op gemaakte reserveringen.
Selectie
In het eerste tabblad kunt u keuzes maken voor de selectie. Hierbij kunt u verschillende data en/of reserveringsnummers invoeren en aangeven of u de rapportage wilt inzien van een specifieke groep/ accommodatie/ locatie.
Tevens kunt u een selectie maken op basis van de (betaal)status van de boeking.
Gegevens
Het tweede tabblad gebruikt u om aan te geven welke gegevens u getoond wilt hebben. Van links naar rechts kunt u boekings-, gast- en financiële gegevens aanvinken.
Opties & Artikelen
Vervolgens kunt u in het derde tabblad aangeven of u ook de bijgeboekte Opties & Artikelen getoond wilt hebben in het overzicht. Standaard worden de artikelen in bedragen getoond in de rapportage, maar u kunt er ook voor kiezen om de aantallen te laten weergeven.
Persoonscategorieën
In dit tabblad kunt u de Persoonscategorieën aanvinken die u in de lijst wilt tonen.
Exporteren naar
Tot slot kunt u de gegevens exporteren naar Excel.
Opmerking in verband met boekingen met meerdere locaties
Als u in het tab Gegevens aangevinkt hebt dat het locatienummer moet worden afgedrukt, dan wordt er bij boekingen met meerdere locaties, per locatie een regel afgedrukt met bijvoorbeeld de geboekte artikelen die voor bij die locatie horen.
Het aantal personen en het eventueel nog te betalen bedrag, wordt alleen bij de eerste locatie afgedrukt! In onderstaand voorbeeld is dat goed te zien: een boeking met 2 locaties, in de eerste regel staat het totaal aantal geboekte personen en het totaal te betalen bedrag, in de tweede regel staat alleen het aantal artikelen vermeld.
Let op: als er artikelen zijn waarvan de prijs voor de hele boeking wordt berekend (en niet per locatie, bijvoorbeeld reserveringskosten of een annuleringsverzekering) dan kan er geen bedrag worden afgedrukt als u heeft aangegeven dat de locatie in het overzicht moet worden afgedrukt.
Opmerking bij selectie op annuleringsdatum
Als u een selectie op annuleringsdatum doet en kiest voor de status 'Geannuleerd', dan zal in het tabblad "Gegevens " automatisch de optie "Originele reservering" aangevinkt zijn. Deze manier van selecteren is namelijk bedoeld om te oorspronkelijke omzet van de geannuleerde boekingen te kunnen rapporteren.
Zie ook dit artikel.
Tip! U kunt ook de instellingen/selectie opslaan, zodat u deze de volgende keer opnieuw kunt gebruiken. Vul hiervoor in het tabblad Exporteren een naam in achter Opslaan als en klik op Okee.
De volgende keer dat u de rapportage opent, kunt u met het pijltje bovenaan het scherm de opgeslagen selectie openen.
FACTUREN
Via deze rapportage kunt u allerlei gegevens exporteren naar Excel. Al deze gegevens hebben betrekking op gemaakte losse facturen.
Selectie
In het eerste tabblad kunt u keuzes maken voor de selectie. Hierbij kunt u verschillende data invoeren.
Gegevens
Het tweede tabblad gebruikt u om aan te geven welke gegevens u getoond wilt hebben. Van links naar rechts kunt u factuur en gast gegevens aanvinken.
Opties & Artikelen
Vervolgens kunt u in het derde tabblad aangeven of u ook de bijgeboekte Opties & Artikelen getoond wilt hebben in het overzicht. Standaard worden de artikelen in bedragen getoond in de rapportage, maar u kunt er ook voor kiezen om de aantallen te laten weergeven.
Exporteren naar
Tot slot kunt u de gegevens exporteren naar Excel.
PERSONEN
Via deze rapportage kunt u allerlei gegevens exporteren naar Excel. Al deze gegevens hebben betrekking op Personen.
U wilt bijvoorbeeld een overzicht van alle Personen waarbij het vinkje Nieuwsbrief staat aangevinkt.
BETALINGEN
Via deze rapportage kunt u allerlei gegevens exporteren naar Excel. Al deze gegevens hebben betrekking op gemaakte betalingen.
Selectie
In het eerste tabblad kunt u keuzes maken voor de selectie. Hierbij kunt u verschillende data invoeren en selecties op betaalmethoden doen.
Gegevens
Het tweede tabblad gebruikt u om aan te geven welke gegevens u getoond wilt hebben.
Exporteren naar
Tot slot kunt u de gegevens exporteren naar Excel.
CONTRACTEN
Via deze rapportage kunt u allerlei gegevens van uw eigenaren contracten exporteren naar Excel.
Selectie
In het eerste tabblad kunt u keuzes maken voor de selectie. Hierbij kunt u verschillende data invoeren en selecties op contractinfo doen.
Gegevens
Het tweede tabblad gebruikt u om aan te geven welke gegevens u getoond wilt hebben.
Exporteren naar
Tot slot kunt u de gegevens exporteren naar Excel.
MARKETING
Maak specifieke selecties in uw gastenbestand, zoals iedereen die tussen 2017 en 2019 een boeking had maar niet in 2020, of iedereen die de afgelopen 2 jaar via een speciale actiecode heeft geboekt.
Hiermee kunt u selecties doen die de basis voor een direct marketing actie kunnen zijn.
Selectie
In het eerste tabblad kunt u keuzes maken voor de selectie. Als u hier bijvoorbeeld op aankomstdatum 01-01-2017 tot en met 31-12-2020 selecteert en bij 'geen boeking' 2020 invult. Krijgt u een overzicht van gasten die een boeking hebben gehad in een of meerdere jaren uit de selectie, maar niet in 2020.
Gegevens
Het tweede tabblad gebruikt u om aan te geven welke gegevens u getoond wilt hebben.
Exporteren naar
Tot slot kunt u de gegevens exporteren naar Excel.
Als een gast meerdere boekingen had die binnen de selectie vallen, zal er voor elke boeking een regel worden aangemaakt in het Excelbestand.
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.