Wanneer de gast via iDeal / Pay.nl heeft betaald kunt u de gast ook terugbetalen (refund) via iDeal. Denk hierbij aan het terugbetalen van de borg, of een teveel betaald bedrag restitueren.
U volgt de volgende stappen voor een succesvolle terugbetaling:
1. Open de reservering en klik op de button 'Betalingen' in het linker menu;
2. Ga naar het tabblad 'Betalingen' en klik het bedrag/betaalregel aan welke via iDeal is betaald. Pas daarna wordt de terug te betalen button actief !
3. Door deze selectie wordt de button 'Terugbetalen' aanklikbaar. Let op - dit werkt alleen als de betaling via de iDeal koppeling is binnengekomen.
4. Nadat u op de button 'Terugbetalen' heeft geklikt kunt u bepalen welk bedrag er terugbetaald moet worden. Het terug te betalen bedrag mag afwijken van het eerder betaalde bedrag.
Voorwaarden:
- U kunt nooit meer terugbetalen dan het bedrag dat de klant oorspronkelijk via iDeal/Pay.nl heeft betaald;
- Terugbetalen is alleen mogelijk met een geldig IBAN;
- Het is niet mogelijk te refunden als de gast via de pinterminal van Pay.nl heeft betaald. In dat geval is er namelijk geen geldig IBAN van de gast bekend en kan de betaling dus niet worden teruggestort;
- Het is niet mogelijk te refunden als de gast online met een creditcard heeft betaald;
In de regel staat de terugbetaling de volgende dag rond het middaguur op de rekening van de gast.
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.