Wat is een virtuele creditcard en hoe werkt het?
Virtuele Creditcards (afgekort VCC's) zijn tijdelijke, digitale Mastercards die Booking.com gebruikt om u te betalen voor boekingen waarvoor uw gasten het Booking.com-platform betalen. Ze werken als gewone creditcards en geven u gegarandeerde uitbetalingen vanuit het platform. Ze besparen u ook tijd, omdat u ze niet vooraf hoeft te autoriseren of te valideren.
Virtuele creditcards worden uitgegeven door Booking.com. Virtuele creditcards (VCC’s) zijn digitale MasterCards voor eenvoudige, veilige online betalingen. Voor iedere boeking, stuurt Booking.com u een nieuwe kaart. Elke VCC kan maar eenmaal gebruikt worden (één kaart per boeking). Elke VCC heeft een uniek(e) kaartnummer, vervaldatum en CVC-code, die maar één keer wordt gebruikt. De kaart heeft ook een activeringsdatum, die afhangt van de reserveringsvoorwaarden van de accommodatie.
Voor niet-terugbetaalbare reserveringen kunt u de VCC belasten zodra u deze ontvangt. Voor boekingen met flexibele voorwaarden is de activeringsdatum de incheckdatum van uw gast, zodat u de VCC vanaf dat moment kunt belasten.
Via het extranet van Booking.com kan het volledige creditcardnummer, met vervaldatum worden ingezien. Aansluitend is het van belang dat deze creditcard wordt belast, via de pinterminal.
Let op! Het is hiervoor noodzakelijk dat de klant een pinterminal heeft, waarbij creditcard transacties in het Pay.nl-pakket zitten.
Bij de veelgestelde vragen van Booking.com, vind je ook een uitgebreide toelichting.
Hoe belast ik een VCC?
Volg deze stappen om een VCC te belasten:
- Log in op het extranet en klik op Reserveringen
- Klik op de gastnaam of het reserveringsnummer
- Klik op Bekijk creditcardgegevens
- Voer de VCC-gegevens in met uw POS-terminal
- Breng een willekeurig bedrag in rekening tot het beschikbare bedrag weergegeven in het extranet
Wat kan ik doen als ik problemen heb met het belasten van een VCC?
Dit zijn de meest voorkomende problemen met het belasten van VCC's en wat u kunt doen om ze op te lossen:
- Als de kaart nog niet actief is, controleer dan de activeringsdatum in het extranet.
- Als de kaart onvoldoende saldo heeft, controleer dan of het bedrag dat u in rekening brengt niet hoger is dan het beschikbare saldo en probeer het opnieuw.
- Als de ingevoerde CVC-code onjuist is, controleer dan nogmaals of u het juiste nummer gebruikt.
- Als de ingevoerde vervaldatum onjuist is, zorg er dan voor dat u de juiste vervaldatum gebruikt.
- Als de merchant code van uw POS-terminal ongeldig is, neem dan voor hulp contact op met uw betaalserviceprovider. U kunt onze VCC's alleen belasten als u een handelaar bent die is geregistreerd staat als accommodatieverstrekker, u kunt uw merchant code indien nodig wijzigen.
- Als er een beveiligingsslot is, heeft u te vaak geprobeerd dezelfde kaart te belasten en kunt u het na 24 uur opnieuw proberen.
Hoe werken VCC's bij annuleringen, no-shows en wijzigingen?
Bij een annulering, no-show of wijziging waarbij er geld aan u is verschuldigd, sturen we u een e-mail met bijgewerkte VCC-gegevens die dan u kunt belasten.
Als u een gast moet terugbetalen voor een boeking waarvoor we u hebben betaald met een VCC, moet u dezelfde VCC terugbetalen die we u hebben verstrekt. U kunt dit zelfs doen als de VCC is verlopen - voer in plaats daarvan de huidige maand in als vervaldatum. We geven dan het geld terug aan uw gast.
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.