Bij een koppeling met Qenner (Channel manager) is het bij aanvang van de koppeling om een aantal zaken te controleren/aan te vullen op het extranet.
1. Controle verplichte artikelen
Allereerst is het nodig om alle extra (verplichte) kosten te benoemen op het extranet. Een artikel wat niet apart wordt vermeld op het extranet, kan niet worden meegenomen in het boekingsproces.
Via het menu 'property' kan het onderdeel 'VAT/tax/Charges/ worden gevonden. Door contact op te nemen met Booking.com kunnen hier alle extra kosten worden vermeld. Houdt er rekening mee dat dit per advertentie zal moeten worden gedaan. Wij raden aan om de extra kosten te laten betalen aan het park/terrein.
Belangrijk is dat de kosten als volgt vermeld staan, voor een juiste prijscalculatie:
- BTW - is inbegrepen
- Extra kosten (zoals schoonmaak, bedlinnen, toeristenbelasting) - niet inbegrepen
2. Waarborg vermelding
Via Booking.com kan ook ingesteld worden of u wel (of geen) waarborg berekent over de accommodatie. Booking.com zal deze gelden nooit voor u innen, dit zal altijd rechtstreeks via het park/terrein verlopen.
3. Rate plans
Via het onderdeel prijzen en beschikbaarheid (of rates & availability), kan het onderdeel 'prijsprofielen', ook wel rateplans worden geraadpleegd.
Het kan zijn dat u op dit moment gebruik maakt van meerdere prijsprofielen. Voor de koppeling met Tommy Booking support maken wij gebruik van slechts één prijsprofiel: 'standaard'.
De overige prijsprofielen mogen verwijderd worden, met meerdere profielen kunnen wij geen succesvolle koppeling maken.
4. Advertentienummers doorgeven
Tot slot ontvangen wij bij een nieuwe koppeling (of nieuwe advertentie) graag de advertentienummers. Voor het opzoeken van de zo gehete 'Room ID's' kunt u ons stappenplan volgen.
Heeft u vragen over deze instellingen, dan kunt u Tommy Booking support ook altijd tijdelijk toegang geven middels een gastaccount. Hiermee kunnen wij tijdelijk meekijken in de Booking.com instellingen.
Controleer hierna of ook alle instellingen in Tommy Booking support voor de touroperator kloppend staan (zie Controleren touroperator instellingen).
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.