Met verkoopkanalen kunt u zelf een onderscheid maken waar uw boekingen vandaan komen. Zo kunt u bijvoorbeeld uw touroperators als verkoopkanaal aanmaken. De verkoopkanalen kunt u kleuren geven, zodat u op het planbord direct kunt zien vanaf welk verkoopkanaal een boeking komt. Ook kunt u omzet meten op verkoopkanalen.
Onder Basisgegevens Verkoopkanalen kunt u uw eigen verkoopkanalen aanmaken. Standaard worden twee verkoopkanalen opgeleverd, dat zijn Backoffice en Internet. Backoffice staat voor alle boekingen die u zelf maakt in de backoffice van Tommy en Internet zijn boekingen die door uw gasten online gemaakt worden.
Indien u een boeking gaat maken via Nieuwe boeking, zal altijd het verkoopkanaal Backoffice voor geselecteerd zijn. U kunt dan zelf een ander verkoopkanaal kiezen.
Aanmaken verkoopkanaal
U geeft een naam aan het verkoopkanaal. Indien u touroperators heeft aangemaakt kunt u deze hier kiezen. Indien u met de touroperatorkoppeling (Qenner) werkt, kunt u hier de touroperator kiezen. Door een kleur aan te maken, ziet u de boekingen in deze kleur terug op het planbord
Als u met de eigenarenmodule werkt, dan moet u bij het verkoopkanaal het provisiepercentage opgeven dat u bij een eigenaar in rekening brengt als er via dat verkoopkanaal wordt geboekt. Dit percentage wordt in alle bestaande verhuurcontracten gezet.
Als er eigenaren zijn met afwijkende provisiepercentages, dan kunt u bij het aanmaken van het verkoopkanaal aangeven dat bij hen het percentage moet worden overgenomen vanuit een ander verkoopkanaal.
Dus, als een bepaalde eigenaar 20% provisie betaalt i.p.v. 25% dan geeft u aan dat het provisiepercentage moet worden overgenomen van bijvoorbeeld Bungalowspecials. In dat geval kijkt het programma per eigenaar welk percentage er bij Bungalowspecials is ingevuld en zal dat zelfde percentage invullen bij het nieuwe verkoopkanaal. Bij alle nieuwe verhuurcontracten wordt dan het standaardpercentage ingevuld dat in het verkoopkanaal is opgegeven.
- Direct betalen: alleen voor gebruikers van een boekingszuil. Hiermee kunt u aangeven dat een boeking via de boekingszuil altijd direct moet worden afgerekend.
- Tonen op overzicht facilitair: Zet hier het vinkje aan, wanneer boekingen met het betreffende verkoopkanaal ook op de facilitaire lijst getoond moeten worden.
Koppeling met touroperator?
Als u uw verkoopkanaal gebruikt voor een online koppeling met een touroperator, zorg er dan voor dat er in het veld "Touroperator" altijd een touroperator is vastgelegd.
Verkoopkanalen Backoffice en Internet:
Dit zijn standaard verkoopkanalen die niet verwijderd kunnen worden.
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.