Staat uw gast voor de slagboom, maar gaat deze niet open terwijl het kenteken, pasje of sleutel wel in Tommy ingesteld staat, controleer dan de volgende zaken:
- Staat Tommy Services online
- Ga naar Basisgegevens - Tommy services
- Controleer of bovenin de balk staat 'Tommy Services is online'
- Staat Tommy offline, dan dient u het programma op de computer opnieuw op te starten.
Staat Tommy Services op de computer van CAT of Seijsener ingesteld, stuur dan een berichtje naar de servicedesk zodat zij Tommy Services weer op kunnen starten.
- Controleer of u de laatste versie van Tommy Services gebruikt
- Wanneer u Tommy Services opent, kunt u via volgende handleiding zien of dat er updates beschikbaar zijn: Tommy Services updaten
Staat Tommy Services op de computer van CAT of Seijsener ingesteld, stuur dan een berichtje naar de servicedesk zodat zij Tommy Services weer op kunnen starten.
- Wanneer u Tommy Services opent, kunt u via volgende handleiding zien of dat er updates beschikbaar zijn: Tommy Services updaten
- Staan de toegangsplannen juist gekoppeld?
- Controleer of de communicatie met Tommy Services in het toegangsplan actief staat
- Ga naar Basisgegevens - Tommy Services
- Open het toegangsplan
- Staat vinkje aan bij 'Tommy Services - Communicatie voor dit toegangscontroleplan verloopt via TommyServices'
- Staat het toegangsplan juist gekoppeld aan de accommodatie?
- Ga naar Basisgegevens - Tommy Services
- Open het toegangsplan
- Ga naar tabblad Koppelen aan
- Zie of de vinkjes bij de juiste accommodaties staan.
- Is er een afwijkend toegangsplan gekoppeld aan een locatie?
- Ga naar Basisgegevens - Locaties
- Open de betreffende locatie
- Controleer of vinkje aanstaat bij 'Deze locatie heeft afwijkende toegangscontroleplannen
- Is er een afwijkend toegangsplan gekoppeld aan een artikel?
- Ga naar Basisgegevens - Opties & Artikelen
- Open het artikel en zie bij kopje 'Overige instellingen' of er een afwijkend toegangsplan ingesteld staat bij 'Toegangscontrole plan'.
- Controleer of de communicatie met Tommy Services in het toegangsplan actief staat
- Controleer hoe het kenteken is ingevoegd.
Zorg ervoor dat het kenteken zonder streepjes staat ingegeven.
- Er is geen KeyID bekend in de boeking,
- Open een boeking
- Ga naar Toegang
- Controleer of daar een Key ID is aangemaakt.
Staat hier KeyID 0, onderneem dan de volgende stappen:- Ga in de boeking naar 'Kenteken'
- Klik op 'Wis alle kentekens'
Plaats (op willekeurige plaats) in het kenteken een spatie* - Klik op Okee om op te slaan.
* Door een spatie in het kenteken te plaatsen, komt het kenteken als wijziging bij de leverancier weer door en wordt er mogelijk wel een Key ID aangemaakt.
Let op! Belangrijk om niet de kentekens te verwijderen en direct er weer opnieuw op te zetten. Er kan wat verwerkingstijd zijn waardoor in Tommy het kenteken alweer toegevoegd is, terwijl bij de leverancier de 'opdracht' kenteken verwijderen nog doorkomt. Daarna kan er een foutmelding ontstaan.
Tot slot worden er bij Overzichten - Toegangscontroles mogelijk ook meldingen getoond. Deze melding komt vanuit de leverancier. Enkele voorbeelden van meldingen kunnen zijn:
- Kaart is nog niet geldig - dit kan bijvoorbeeld zijn dat gast buiten slagboomtijden door de slagboom wilde.
- Geen toegang, sleutel ongeldig - dit is vaak i.c.m. barcode kaarten. Goed om in dit geval de code te controleren.
- Kenteken reeds bekend - wellicht dat het kenteken ook handmatig in software van leverancier is ingegeven. In dit geval dient u het kenteken bij de leverancier te verwijderen. Daarnaast dient u ook het kenteken in Tommy te controleren of het kenteken niet bij meerdere gasten(kaarten) geregistreerd staat.
- Kenteken/Pasje is geblokkeerd
- No resv data/ Connection time failed out - Dit is een melding bij koppeling met Moov. Op dat moment kan Moov de input niet aan en kunt een melding maken bij Moov zodat zij dat op kunnen lossen.
- Geweigerd wegens anti passback (APB). Deze melding komt als een auto nog niet is uitgereden, maar (met een pas) voor 2e keer binnen wil rijden. Idem geldt voor zwembadkaartjes.
Let op! In het geval van Moov kan er een max. aantal kentekens ingesteld staan. In Tommy is het mogelijk tot 15 kentekens in te geven met mogelijke restrictie hoeveel voertuigen tegelijk het park op mogen. Het kan dus zijn dat er vanuit een boeking 3 kentekens (of meer) kentekens opgestuurd worden, terwijl in Moov maar maximaal 2 kentekens toegestaan zijn. Dit geeft dan een foutmelding. Het aantal kentekens dient bij Moov dan verhoogd te worden en/of zorg er in Tommy voor dat er nooit meer dan 2 kentekens tegelijk om een boeking staan.
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.