Indien uw koppeling gereed is en u wilt reserveren van een extra accommodatie opsturen naar Keyplan, dan is één van onderstaande situaties van toepassing:
1. De accommodatie (met locaties) bestaat al in Tommy en heeft reserveringen met vertrek in de toekomst
2. De accommodatie (of alleen een nieuwe locatie) wordt nieuw aangemaakt in Tommy en heeft nog geen reserveringen met vertrek in de toekomst
Situatie 1: Bestaande accommodatie
Als een bestaande accommodatie met toekomstige reserveringen alsnog opgestuurd moet worden naar Keyplan, dan volgt u de volgende stappen:
- Ga naar Basisgegevens - Accommodaties. Open de accommodatie die gekoppeld mag worden en plaats een vinkje voor 'Accommodatie gebruiken in Keyplan'
- De accommodatie met onderliggende locatie(s) moeten nu opgestuurd worden naar Keyplan. Ga hiervoor naar Management - tabblad Diversen. Links onderin vindt u de gegevens van Keyplan en de knop 'Maak locaties aan in Keyplan'.
- Kijk in Keyplan of de Accommodatie onder Objecttypen verschijnt en of de locatie(s) onder Objecten verschijnt/verschijnen.
- Controleer vervolgens in de artikel instellingen van Tommy of de artikelen, waar taken uit moeten voortvloeien in Keyplan, gekoppeld zijn aan een Product. Zie hiervoor Extra/nieuw artikel opsturen naar Keyplan.
- Exporteer vervolgens de reserveringen opnieuw naar Keyplan. Ga hiervoor opnieuw naar de Keyplan gegevens in Management - tabblad Diversen. Klik nu op 'Exporteer de bestaande reserveringen naar Keyplan':
- Klik in het schermpje op 'Start export'. Het duurt even voordat het scherm zich vult met de reserveringen die geëxporteerd worden.
Let op! Wanneer je de naam van een locatie/accommodatie in Tommy aanpast, dien je deze aanpassing ook handmatig in Keyplan te verwerken. Ook als je een locatie verwijderd in Tommy, wordt bij locaties synchronisatie de locatie in Keyplan niet automatisch ook verwijderd, vanwege de history in Keyplan.
Situatie 2: Nieuwe accommodatie / locatie
Als er een nieuwe accommodatie of locatie wordt aangemaakt welke nog niet aanwezig is in Keyplan, volgt u bovenstaande stappen 1 t/m 4. Aangezien er nog geen reserveringen zijn gemaakt, is een export van de reserveringen niet nodig. Zodra er op de nieuwe accommodatie of locatie een boeking wordt gemaakt, zal automatisch de reservering met de artikelen in Keyplan verschijnen.
Accommodatie verschijnt niet in Keyplan
Er kunnen een aantal oorzaken zijn dat een accommodatie niet in Keyplan verschijnt:
1. De accommodatie is niet aan een groep gekoppeld
2. De accommodatie heeft geen aankomst/vertrektijd in de instellingen ingevuld staan
3. Er is geen Label ingevuld in de accommodatie instellingen
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.