Via ‘Openstaande posten’ kunt u zien welke bedragen u nog moet ontvangen van uw gasten of bedragen die u nog moet uitbetalen. Zowel de openstaande posten van de reserveringen als die van de losse facturen komen in beeld.
Als een factuur of een reservering meerdere betaaltermijnen heeft, dan wordt er per betaaltermijn een regel in het openstaande posten overzicht getoond. Bij een reservering met 3 termijnen komt u dus 3 regels tegen, elk met hun eigen vervaldatum.
Selectiemogelijkheden:
- Alle posten of alleen te ontvangen of te betalen posten
- Alle personen of alleen gasten of eigenaren
- Zoeken op naam
- Zoeken op een bepaalde vervalperiode
- Alleen Vervallen posten tonen: posten die per vandaag betaald hadden moeten zijn
- Toon alles van de persoon van de geselecteerde regel
Als u in het overzicht op een van de regels de rechtermuisknop gebruikt, dan heeft u een aantal functies ter beschikking. Deze zijn afhankelijk van de geselecteerde openstaande post.
Per regel krijgt u de volgende informatie:
- Boekingsnummer (alleen bij reserveringen)
- Factuurnummer (bij losse facturen, eigenaren afrekeningen en gejournaliseerde reserveringen)
- Factuurdatum
- Aankomstdatum (alleen bij reserveringen)
- Vervaldatum van de betaaltermijn
- Naam
- Bedrag van de betaaltermijn
- Betaalde bedrag
- Openstaand bedrag
- Aantal verzonden betalingsherinneringen
- Iban nummer bekend bij persoon? (groen vinkje)
- Factuur gejournaliseerd? (groen vinkje)
- Iban nummer: wordt wel getoond op het scherm maar niet in de Excel-export.
Op de bovenste regel heeft u nog een aantal extra mogelijkheden:
- U kunt de openstaande posten lijst afdrukken of exporteren naar Excel
- U kunt voor de geselecteerde regel(s) een betalingsherinnering versturen of afdrukken
- U kunt een selectie doen op gasten met of zonder e-mailadres via het filter Per Post of per Email.
- U kunt de geselecteerde regels toevoegen aan een incassobestand
- U kunt de geselecteerde regels toevoegen aan een uitbetaalbestand. Zie voor de werking van het uitbetaalbestand de handleiding voor Terug te betalen gelden.
Helemaal onderin het scherm ziet u het totaalbedrag aan openstaande posten (per scherm en totaal generaal).
Let op: alleen facturen/reserveringen waarbij betaalregels met vervaltermijnen bekend zijn worden meegeteld in deze openstaande postenlijst (sommige gebruikers verwijderen de betaalregels bewust om er zo voor te zorgen dat de reservering niet in de openstaande postenlijst voorkomt).
In de Saldilijst openstaande posten zult u dit soort facturen/reserveringen wel tegenkomen omdat dat overzicht geen rekening hoeft te houden met vervaldata.
U kunt een incassobestand aanmaken als u daarvoor een contract hebt afgesloten met uw bank. Zorg er voor dat uw bankgegevens, inclusief de CI code, goed zijn ingevuld in de Bedrijfsgegevens
Om het bestand aan te maken selecteert u de te incasseren regels en klikt u op ' Incasso batch' . Het bestand wordt vervolgens aangemaakt waarna u het via uw online bankomgeving kunt versturen.
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.