Soms kan het voorkomen dat er na het journaliseren van een boeking toch nog een wijziging gedaan moet worden in de reservering.
In Tommy kunt u zelf niet een boeking dejournaliseren. Echter kunt u de consultant van de servicedesk wel vragen om dit voor u te doen.
Belangrijk is om daarbij de reden voor het dejournaliseren, het reserveringsnummer en de gastnaam te vermelden. Zodra wij de boeking voor u hebben gedejournaliseerd, krijgt u uiteraard bericht. U kunt nu de aanpassing(en) doen. Vervolgens kunt u de boeking zelf weer journaliseren.
Let op, wij dejournaliseren echt alleen in noodgevallen!
De belangrijkste reden hier voor is dat cijfers die al gerapporteerd zijn in de administratie niet meer gewijzigd mogen worden. Misschien is er al BTW aangifte gedaan, misschien is er in de tussentijd controle geweest enz. Het mag dan gewoon niet gebeuren dat gerapporteerde cijfers en bedragen waarvoor een factuur is gemaakt achteraf nog wijzigen.
Wij dejournaliseren dus niet in onderstaande situaties:
Als er op een boeking een artikel teveel of te weinig staat dejournaliseren wij niet. U kunt hiervoor een losse (credit)factuur maken en deze verrekenen met de boeking.
Als er een verkeerde betaling is geboekt dejournaliseren wij ook niet. U kunt de betaling corrigeren door een terugbetaling te boeken.
Opmerkingen
1 opmerking
Beste,
Willen jullie boeking 18009993 dejournaliseren voor me?
vriendelijke groet, Trees metz
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.